چقدر خوبه یاد بگیریم
بايد ياد بگيريم محبتمان را صرف كسي كنيم
كه آن را مي فهمد و مي خواهد
چقدر خوبه ياد بگيريم بدون منت به ديگران كمك كنيم
بايد ياد بگيريم و باور كنيم كه دانسته هاي ما به اندازه قطره
و نادانسته هايمان به اندازه اقيانوسي بي انتهاست
ياد بگيريم كه در زندگی مثبت اندیشی داشته باشیم
زیرا
مثبــــــــــــــت اندیشی می تواند نتیجه بخش باشد
يادمان باشد تا وقتي خدا هست هيچكس تنها نيست
بايد ياد بگيرم ديگران هم دل دارند ، تنها دل ما نيست
كه نبايد بشكند
باید یاد بگیریم که تا... نبخشیم... بخشیده نمیشیم
بايد ياد بگيرم گريه ممكن است تسلاي دل باشد
بايد ياد بگيريم بجاي خسته شدن ، بجاي غر زدن ،
بجاي شكوه و شكايت از دنيا و از روزگار و از اين و آن ،
تاوان اشتباهتمان را بدهيم هرچند سنگين باشد
چقدر خوبه که یاد بگیریم و یادمون باشه:
گاهی وقتا خیلی زود دیر میشه، ولی تا فرصت باقیست،
هیچ وقت برای شروع دیر نیست
ياد بگيريم ادمها را همانطور كه هستند بپذيريم
نه همانطور كه ما دوست داريم باشند .
بايد ياد بگيريم بذرمحبت در خاك نفرت نمي رويد،
باغچه قلبمان را از خاك نفرت خالي كنيم
زمان هیچ وقت قرار نیست به عقب برگرده. پس حسرت
گذشته ها رو
نخوریم. آینده هم که هنوز نیومده، پس آرزوهای
طول و دراز نداشته
باشیم. چیزی که مهمه این هست که حال رو دریابیم و
طوری استفاده
کنیم که گذشته ها رو جبران و آینده رو به بهترین وجه
ممکن بسازیم.
بايد ياد بگيريم هيچ اتفاقي عاري از
حكمت الهي نيست
باید یاد بگیریم عذرخواهی کنیم نه بهانه تراشی...
چقدرخوبه ياد بگيريم بدبيني و بدگماني
نابود كننده بنياد دوستي هاست
بايد ياد بگيريم جاي ديگران فكر نكنيم
و بجاي آنها تصميم نگيريم
بايد ياد بگيريم اخم و تروشرويي افت دوستي ست
دوستي هايمان را با يك لبخند محبت اميز حفظ كنيم


دلا غافل ز سبحاني چه حاصل
مطيع نفس و شيطاني چه حاصل
بود قدر تو افزون از ملائک
تو قدر خود نميداني چه حاصل




من لیلا نظری هستم مهندس نرم افزار و در حال حاضر طراح سایت